در حال بارگذاری ...
هشت اجرا و یک اجراخوانی 

نمایش «روزی روزگاری ترور»، «دشمن خدا» و اجراخوانی «اتللو» به اجراها اضافه شدند

برنامه اجراهای آذرماه تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر با میزبانی از ۹ نمایش صحنه‌ای، محیطی و اجراخوانی، اعلام شد. 

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاترشهر،  برنامه اجراهای آذرماه تالارهای نمایشی مجموعه با 9 نمایش و اجراخوانی در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه، کارگاه نمایش و کافه‌تریای چهارسو اعلام شد. 

در تالار اصلی،‌ و از 7 آذرماه نمایش«فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری و کارگردانی حمیدرضا نعیمی، ساعت 19 با مدت زمان140 دقیقه، قیمت 200 و 100 هزار تومان در سالن اصلی به صحنه می رود. حمیدرضا نعیمی، بهناز نازی، امیرکربلایی‌زاده، کتانه افشاری‌نژاد، کامبیز امینی، جوانه دلشاد، رضا جهانی، رضا داوودوندی، ایمان سلگی، صالح لواسانی، محمدامین پازوکی، فرهاد قدیم‌خانی، مریم صدری، آرمین یعقوبی، علی صادقی، ارسلان شباهنگ، سجاد حیدریه، مهران اکبری، احمدرضا میر رجبی و محمدحسین خلج در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. 
«فردریک» سرگذشت ستاره‌ بازیگریِ تئاترِ بولوار در پاریس و فرانسه‌ قرنِ نوزدهم است. فردریک لومتر، بازیگری افسانه‌ای است که تمامِ نقش‌ها و ژانرها را آزموده است. او میلی سیری‌ناپذیر برای بازیگری دارد؛ از لذاتِ زندگی چیزی نیست که تجربه نکرده باشد اما چند ماهی است که در میانِ تماشاگران متوجه دو چشمِ میشی‌رنگ می‌شود که در تاریکی فضای سالنِ نمایش، می‌درخشند و این سرآغازِ نمایشنامه‌ اریک امانوئل اشمیت است.

تالار چهارسو نیز از 28 آذرماه میزبان اجراخوانی «اتللو» به کارگردانی وحید اخوان، بازی داوود حیدری، مجید جعفری، حسین پرستار، ناصر ممدوح، وحید اخوان، منوچهر والی‌زاده، شراره حضرتی، عارفه نظامی، ندا پویا، علیرضا درویش‌نژاد، ساعت 20 با مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 120 هزار تومان شده است. این نمایش حکایت آن سیاه مغربی است که در جنگ‌های میانه قرن شانزدهم در ارتش ونیز می‌جنگد و عاشق دختر سناتوری ونیزی می‌شود. 
از یکشنبه 19 آذرماه، تالار جهارسو میزبان نمایش دیگری با نام «چرتالدو» شد. این نمایش که برداشتی از مجموعه «شاه گوش می‌کند» ایتالو کالوینو است، توسط مسعود هاشمی‌نژاد نوشته شده و آن را با مهسا جعفری به طور مشترک کارگردانی کرده است. این نمایشِ کمدی از روز یکشنبه 19 آذر‌ماه ساعت 18، با مدت زمان 85 دقیقه و قیمت بلیت 160 هزارتومان، اجرای خود را آغاز می‌کند و در آن حسین کشفی اصل، مهسا جعفری، یوسف کشتکار، حسن مقدم، سبحان ترونده، عسل رحیمی،‌ زهرا حیدری، عرفان علی‌لیواری، فاطمه رستین، هستی اقدامی، سیدامیررضا نمازی، محمدرضا علی محمدی، امیرمحمد کرمی، شادمهر بابایی، رضا ایمانی،‌ قائم آینه‌وند،‌ نریمان علی‌لیواری، کوروش دهیار، امیر رمضانی و مهرداد زارعی ایفای نقش می‌کنند.
نمایش «چرتالدو» درباره آقای درستکار، معلم ماخوذ به حیا و منضبطی است که برای تدریس کتاب «فرانکوی فقید» به «چرتالدو»، شهر روشنایی‌های بی‌پایان سفر می‌کند، این سفرِ پر ماجرا ، درستکاری آقای درستکار را به چالش می‌کشد ...


تالار قشقایی نیز از روز سه‌شنبه 7 آذرماه میزبان نمایش «دور» نوشته و به کارگردانی وحید نفر شد. این نمایش ساعت 18:30 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 130 هزارتومان روی صحنه است.  
علی باروتی، محسن زرآبادی، سهیا ساعی، محمد شکری و محمدهادی عطایی در نمایش «دور» به ایفای نقش می‌پردازند. این نمایشِ کمدی به بیان خاطره‌ای در تاریخ 6/6/66 می‌پردازد. 
همچنین نمایش «دشمن خدا» نوشته عمادالدین رجبلو به کارگردانی مجید عراقی، بازی علی غریب، مجید عراقی، اسوه صادقی، امیر درویش، حامد فعال، نفس جافری و ضحی رجایی‌فر از 28 آذرماه به صحنه می‌رود. نمایش ساعت 20:15 با مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 130 هزارتومان میزبان مخاطبان است. 
نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود «دبستان دخترانه» و «پادگان نظامی» روی صحنه خواهد رفت. اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستان دخترانه است و اپیزود دوم دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش می‌گذارد. اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ می‌گوید؟
در تالار سایه نیز نمایش «شنگرف» نوشته و به کارگردانی علی یداللهی، از 12 آذرماه ساعت 20 مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 120 هزارتومان به صحنه رفت و  در آن بهرام بهبهانی به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده حضور دارد. این نمایش نگاه و ارائه‌ای خاص از داستان معروف «سیاوش» دارد.

همچنین نمایش «وِرا نام تهمینه سهراب کرد» نوشته و به کارگردانی حسین تفنگدار از روز 7 آذرماه ساعت 18، مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 130 هزار تومان در تالار سایه به صحنه رفت. در این نمایش، میترا شجاعی، دانیال تفرشی،‌ محسن میرهاشمی و مهتاب باجلان ایفای نقش می‌کنند 
این نمایش درباره زنی است که از خاک سر برآورده و مدعی می‌شود داستان کشته شدن سهراب به دست رستم آن‌گونه که تاکنون خوانده و شنیده‌ایم، درست نیست. او که اسرار آن روز شوم را بهتر از هرکسی می‌داند، اینک از جانب روح گردآفرید موظف شده تا پرده از آن راز بزرگ بردارد. 
کارگاه نمایش از روز 27 آذر‌ماه ماه ساعت 19:30 میزبان نمایش «روزی روزگاری ترور» نوشته انوش معظمی و به کارگردانی جواد رازقندی با مدت زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 100هزار تومان می‌شود. در نمایش «روزی روزگاری ترور»، فرشاد مجرب به عنوان مجری طرح و انوش معظمی،‌ رستا رضوی سعید رضایی، مرجان امینی‌راد، میلاد صفوی، ساحل علیزاده و  حمیدرضا نوری به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.
این نمایش درباره چهار نفر از اعضای یک گروه ترویستی است که در پی چند عملیات، دچار اختلاف و سوتفاهم تشکیلاتی شده و اقدام به تسویه حساب‌های شخصی می‌کنند. 
نمایش «من نوید نیستم» نوشته و به کارگردانی علی خوشرو نیز از روز جمعه 26 آبان‌ماه ساعت 16:30 با مدت زمان 40 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزارتومان در کافه تریای سالن چهارسو به صحنه رفته است. این نمایش درباره انتظار یک بازیگر تئاتر برای دیدن نویدمحمدزاده است و در آن علی خوشرو به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کند.


 




نظرات کاربران